Stowarzyszenie Osiedle Bałtyk w Grzybowie zawiązało się latem 2016 w wyniku niezadowolenia mieszkańców sposobem zarządzania Osiedlem oraz zaniedbaniami prawnymi, organizacyjnymi i technicznymi Spółki Osiedle Bałtyk. Oficjalnie Krajowy Rejestr Sądowy zarejestrował Stowarzyszenie w dniu 11.10. 2016.
Rok temu Spółka ogłosiła, że zbliża się do zakończenia budowy Osiedla i przekazania części wspólnych na rzecz mieszkańców. Usunięty ze Spółki członek przekazał mieszkańcom informacje na temat kłopotów finansowych Spółki, jej niechęci do przewłaszczenia, braku funduszu remontowego i wielu zaniedbań. Brak transparentności Spółki skłoniła mieszkańców do zainteresowana się procesem przewłaszczenia i planowaną przyszłością zarządzania Osiedlem.
Niestety Spółka ignorowała pojedynczych właścicieli mieszkań nie udzielając żadnych konkretnych odpowiedzi. Reakcją na to było powołanie Stowarzyszenia Osiedle Bałtyk w Grzybowie.
W ciągu roku działalności udało się dotrzeć do faktów potwierdzających obawy: nie było i nie ma funduszu remontowego, marnotrawi się nasze składki, nigdy nie przedstawiono mieszkańcom rozliczenia kosztów zarządzania i utrzymania Osiedla, sieć wodno-kanalizacyjna nie została technicznie odebrana przez MWiK, pomieszczenie ochrony (jeden z elementów części wspólnej) zostało sprzedane osobie ze Spółki OB, nie uregulowano ruchu drogowego na terenie Osiedla, zaproponowano nam projekt nowego aktu notarialnego (niekorzystnego dla nas) bez jakichkolwiek konsultacji z nami (wynajmując przeciwko nam do tego kancelarię prawną opłacaną z naszych składek).
Można wymienić dziesiątki innych problemów prawnych, technicznych, organizacyjnych i finansowych, które pokazują niewiedzę, zaniedbania i brak dobrej woli ze strony Spółki Osiedle Bałtyk i jej córki Spółki Osiedle Bałtyk Administracja.
Nasze stowarzyszenie próbuje znaleźć sposób na szybkie zakończenie tej trudnej sytuacji w jakiej znaleźli się WSZYSCY mieszkańcy. Namawiamy do członkostwa w Stowarzyszeniu Osiedla Bałtyk, aby wspólnie decydować o sposobie zarządzania osiedlem. Obecnie członkami jest 1/5 mieszkańców a ze składek opłacamy niezbędne porady prawne. Członkowie Zarządu pracują charytatywnie, a Pan Henryk Rupnik za swoją tytaniczną pracę nie pobiera żadnego wynagrodzenia.
Powodzenie działalności Stowarzyszenia, ale i również stopień komfortu życia na naszym osiedlu zależy przede wszystkim od współpracy wszystkich mieszkańców i zrozumienia celów tych działań.
Pamiętajmy, że będziemy korzystali z naszego osiedla przez wiele lat i musimy dbać o swoją własność.